2015. december 31., csütörtök

Hasznos szerszámok: "szöglet" bittartó és fúró

Leszedted-e már az összes Szentet az égből, miközben egy nehezen hozzáférhető csavart próbáltál meg behajtani? Igen? Üdv a klubban!

Én nem egy alkalommal anyáztam, mire sikerült egy-egy nyavalyás csavart behajtani, miközben vagy nem fér oda a csavarhúzó, vagy nem bírsz kellő nyomatékot kifejteni, netán rá sem látsz rendesen a csavarra. Mindig is tudtam, hogy léteznie kell egy hajlított fejű csavarhúzó / fúró adapternek, de valahogy sosem jött szembe, mígnem aztán tavaly Decemberben megláttam Niki faterjának a kezében gipszkartonozás közben.

No de miről is van szó pontosan?


Kevésbé ismert hasznos szerszámok sorozatunk első részében a "szöglet" bittartó és fúró adapterről mesélek. Német nevén winkel bithalter nevű szerszám egy ~90 fokban döntött bittartó adapter, melyet az akkus csavarbehajtó számba fogva tudsz használni. Legtöbbször (= azaz mindig, kivéve ha valami silány kínai verziót veszel) található rajta egy kis fogantyú, amivel ellentartasz, hogy ne a teljes adapter kezdjen el pörögni hanem a benne lévő tengelyt hajtsa meg a csavarbehajtó.    


Döntött fejű bittartó, tartozékokkal
Ennek nagytestvére a döntött fejű fúrótokmány, melyet az előzőhöz hasonlóan lehet befogatni egy kézi csavarbehajtóba vagy fúróba. Ez utóbbit én még nem használtam, mert hála az égnek nem kellett, de az ördög sosem alszik alapon jobb ha ez is akad otthon :)


Döntött fejű fúrófej adapter




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése